22 Mei 2013

BILA AGAKNYA DRAMA INI AKAN BERAKHIR !!

Jika kita amati, bermula dari tahun 1982 sehinggalah 2013, tidak ada satu onar pun di Malaysia ini yang tidak melibatkan Anwar Ibrahim. Sekalipun di belakangnya adalah DAP dan kuasa asing, hakikatnya Anwar Ibrahim sendiri merupakan orang yang paling cekap menjalankan jarum subversif di negara ini walaupun pada ketika dia berada dalam UMNO dan menjadi anggota kabinet.

Keputusan PRU13 telah pun diketahui. Biarpun Barisan Nasional yang dipimpin oleh Najib Abdul Razak tidak mendapat majoriti dua pertiga di Parlimen Malaysia, tetapi dengan 133 kerusi Parlimen, sudah cukup untuknya memimpin sebuah kerajaan dengan dia sendiri kekal sebagai seorang Perdana Menteri. Malah lebih hebat lagi apabila Najib Abdul Razak membuktikan, dia mendapat sokongan kuat daripada Melayu dan Bumiputera sekalipun kehilangan undi Cina dan India.

Namun apabila membabitkan Anwar Ibrahim, perkataan PUTUS ASA dan KECEWA tidak ada dalam kamus hidupnya. Anwar tetap mahu memperlihatkan dirinya sebagai orang yang paling layak menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia. Anwar seringkali mendabik-dabik dada bahawa dia sahajalah penyelesai kepada semua isu di Malaysia biarpun terdapat terlalu banyak bukti, segala masalah dalam negara ini mempunyai tangan ghaib Anwar Ibrahim.

Anehnya, terlalu ramai yang percaya dengan segala-gala kata Anwar Ibrahim. Apa sahaja temberang dan pembohongannya, akan ditelan bulat-bulat dan dihadamkan dengan sebaik-baiknya.

Sedar akan keadaan tersebut, Anwar Ibrahim bijak mengambil kesempatan. Dia telah menggunakan kaedah meraih simpati sebelum PRU dengan menyatakan yang dia akan bersara dari politik, berambus ke Eropah dan tidak lagi peduli dengan politik negara ini sekiranya dia gagal menjadi Perdana Menteri dan majoriti rakyat tetap memilih Barisan Nasional. Namun siapa yang akan percaya dengan kata-kata Anwar Ibrahim. Dia sendiri pun tidak akan mempercayai apa-apa sahaja yang diucapkannya.

Tepat sebagaimana yang dijangkakan, sebaik-baik sahaja keputusan PRU13 diumumkan, Anwar Ibrahim menggelitik. Beberapa jam sebelum itu, Anwar Ibrahim mendahului SPR dengan mengumumkan yang Pakatan Rakyat sudah menang. 

Para penyokongnya bersorak dan begitu yakin kononnya Pakatan Rakyat telah menang besar mengalahkan Barisan Nasional. Justeru apabila keputusan sebenar diumumkan dan ianya bertentangan dengan apa yang diumumkan oleh Anwar Ibrahim, serta-merta mereka menuduh keputusan tersebut adalah satu penipuan.

Penyakit mahukan demonstrasi dan rusuhan, sudah menjadi satu ketagihan kepada Anwar Ibrahim dan para penyokongnya. Mungkin kerana selama ini mereka kerap terlepas dan kerajaan pula terlalu berlembut, membuatkan Anwar Ibrahim besar kepala dan tidak menghiraukan sebarang peraturan mahupun undang-undang di negara ini. 

Baginya, undang-undang terbesar dan terpenting adalah dirinya sendiri. Selain daripada itu, dia tidak mahu mengiktirafnya.

Yang menjadi masalah adalah natijah kepada rakyat. Walaupun Barisan Nasional berjaya mendapat mandat daripada rakyat Malaysia untuk terus menerajui kepimpinan negara, tetapi sebarang tindakan lewat atau tertangguh-tangguh akan menyebabkan mereka hilang kepercayaan kepada kerajaan sedia ada. 

Sebaliknya tidak mustahil, mereka akan turut menyertai Anwar Ibrahim dan gerombolannya untuk terus melakukan kekacauan di negara ini menerusi rusuhan, demonstrasi dan permainan harga barangan selain fitnah dan tohmahan yang disebar secara meluas menerusi media sosial.

Justeru, kerajaan terutama sekali Perdana Menteri seharusnya tidak membiarkan Anwar Ibrahim menyalak dan melalak lagi. 

Mulut Anwar Ibrahim seharusnya dikatup dan ditutup. Anwar Ibrahim perlu ’dihilangkan’ dari pandangan dan pengetahuan para penyokong dan pendukungnya. Tanpa Anwar Ibrahim, matlamat DAP untuk MENCINAKAN MALAYSIA akan gagal sepenuhnya!... 

Zahid Hamidi, sila lancarkan gerakkan segera sebelum terlambat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan